close



先聽歌吧!



有些事是永遠不會忘記的。

第一次約會的早上,一起床就開始等待時針快點跑到11點。
今天穿這樣好看嗎?等一下會不會聊到冷場呢?
我想這種莫名的緊張感大概讓我看起來像是個15歲的國中生。
直到在巷子看到妳的時候,妳的笑容融化我所有的緊張與不安,
這是我這輩子見過最甜美的笑容了,我永遠不會忘記。

第一次一起午餐,有一種神奇的感覺,令我們像是多年不見的朋友,
有數不清的話題想跟對方分享,所有事情都變得這麼的快樂有趣。
鄰桌的顧客好像換了好幾群,有高中生,有大學生,
但那跟我們是不同的世界,此刻我們的眼中只有彼此。
我好想把時間停留在這時刻,只是時間不知不覺就到了下午五點。
這是我這輩子最快樂的午餐,我永遠不會忘記。

第一次晚上約會,我一下班就迫不及待地飛車至妳家門口。
妳高興起跑出來迎接我,親吻我的臉脥,牽著我的手,
這個城市、這個週末,彷彿只剩下妳跟我。
妳的手心是我這輩子最溫暖的溫度,
兩人世界的夜晚是我這輩子最美好的時光,我永遠不會忘記。

我喜歡在巷口與妳相見,代表我正要進入只屬於我們的世界。
我喜歡回到家後就聽到妳熱情的聲音,最安撫人心的音樂也無法比擬。
我喜歡早上在妳的親吻下醒來,就算世界末日將至,我也不會有任何遺憾。
我想這些事我永遠不會忘記。

-------------------------------------------------------------

最近兩個星期,無論在公司閱讀RSS、在家上MSN,或在咖啡店看雜誌,
我收到許多Michael Jackson的文章、影片及音樂。
對我這年代的人而言,MJ正好在成長中最重要的階段出現,
因此我非常懷念Michael Jackson,及無數個聽他音樂、看Music Video的時光。

昨天去石門的路上,我一直repeat Rob Thomas "Her Diamonds"這首歌,
延路上隨著音樂就想到許多畫面,所以很快就寫下一些文字來描述那首歌。
而今晚慢跑時,我一直repeat "Remember the Time",並回憶人生的甜蜜時光。
回憶這件事情很簡單,但是否要寫出來、要怎麼寫、該寫那一段才是困難的地方,
我不是靠文字維生的作家,無法將這首歌的感動傳達出來,但有些情感是非常直實的。
既使我們知道那只是青澀歲月中的感情,但這甜蜜的確伴隨著人生的成長,
就像MJ的音樂出現在青春階段一樣,我永遠不會忘記。


I guess we all moved on now, so we'll be alright.

如果某天下午,我在台北的Starbucks遇到妳,或許這就是我想對妳說的話,
只是我會有些臉紅,彆扭的樣子會讓我說起話不是這麼順暢自然,
但這是發至內心最真誠的情感與懷念。


OK. If you have free ten minutes.
Here is Michael Jackson's "Remember the Time" full version.



Do you remember
When we fell in love
We were young
And innocent then
Do you remember
How it all began
It just seemed like heaven
So why did it end?

Do you remember
Back in the fall
Wed be together
All day long
Do you remember
Us holding hands
In each others eyes
Wed stare
(tell me)

Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time
When we first met
Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time

Do you remember
How we used to talk
(ya know)
Wed stay on the phone
At night till dawn
Do you remember
All the things we said like
I love you so
Ill never let you go

Do you remember
Back in the spring
Every morning birds would sing
Do you remember
Those special times
Theyll just go on and on
In the back of my mind

Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time
When we first met girl
Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time

Those sweet memories
Will always be dear to me
And girl no matter what was said
I will never forget what we had
Now baby

Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time
When we first met
Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time

Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time
When we first met
Do you remember the time
When we fell in love
Do you remember the time

Remember the times
Ooh
Remember the times
Do you remember girl
Remember the times
On the phone you and me
Remember the times
Till dawn, two or three
What about us girl

Remember the times
Do you. do you, do you,
Do you, do you
Remember the times
In the park, on the beach
Remember the times
You and me in spain
Remember the times
What about, what about...

Remember the times
Ooh... in the park
Remember the times
After dark..., do you, do you, do you
Remember the times
Do you, do you, do you, do you
Remember the times
Yeah yeah
Remember the times

arrow
arrow
    全站熱搜

    rodvader 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()