close


上面照片引用自若水部落格中,網址:
http://www.wretch.cc/blog/flowblog/10389067

上星期五跟同事討論辦公室佈置,
我們想買些盆裁、沙發、海報來讓辦公室更有活氣。
巧合的是,上星期五下班後我就看到這張照片,吶喊的盆裁。

我喜歡這個盆裁,我甚至希望我就是在盆裁上吶喊的人偶。

昨天下午去Jesse家,延續上星期被颱風天打擾的中秋烤肉。
雖然部落格中常會提到酒,但我應該不是個酒鬼吧,
哪有酒鬼的冰箱中,連六罐海尼根都會喝不完而放到過期的。
不過昨天跟Jesse邊聊邊喝酒,我居然喝了大約六罐啤酒的份量。
是我酒量變好了嗎?還是跟Jesse聊天時,有種特別的默契讓我們兩一罐接一罐?
Jesse跟我差異非常多,不過我們兩個有兩點還真是相像,
我們對感情的方式,還我們在感情曾經歷的遭遇。

從下午四點聊到晚上十點多,回家的路上我突然想繞段路去個地方看看。
結果才進入巷子不久,我就遇到一個很久沒見面的長輩。
天阿...這幾個月發生的事情真多。
或許寫在這個部落格並不是件聰明的事情,but...I'm sorry.
Sorry about everything.
I'm sorry to hear that.
I'm sorry I'm not there.
I'm sorry I said those words.
I'm sorry for all I have done.
I'm sorry.

我一直在想,為何我會這麼喜歡若水部辦公室的那個盆裁呢?
如果我是那盆裁上的人偶,或許我怎麼吶喊、怎麼鬼叫都無所謂吧。

Anyway, it's Sunday.
Maybe I'll do it tomorrow morning...if I have courage...

Before that, it's Rob Thomas' Little Wonders

Little Wonders - Rob Thomas

let it go,
let it roll right off your shoulder
don't you know
the hardest part is over
let it in,
let your clarity define you
in the end
we will only just remember how it feels

our lives are made
in these small hours
these little wonders,
these twists & turns of fate
time falls away,
but these small hours,
these small hours still remain

let it slide,
let your troubles fall behind you
let it shine
until you feel it all around you
and i don't mind
if it's me you need to turn to
we?ll get by,
it's the heart that really matters in the end

our lives are made
in these small hours
these little wonders,
these twists & turns of fate
time falls away,
but these small hours,
these small hours still remain

all of my regret
will wash away some how
but i can not forget
the way i feel right now

in these small hours
these little wonders
these twists & turns of fate
these twists & turns of fate
time falls away but these small hours
these small hours, still remain,
still remain
these little wonders
these twists & turns of fate
time falls away
but these small hours
these little wonders still remain
arrow
arrow
    全站熱搜

    rodvader 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()